månad nr 2

Jag har inte jättemycket att skriva om i den här sk. bloggen idag. Känner mig tom och trist, så idag skriver jag om mitt fina Stockholm, som en lite resebroschyr för mina vänner som fortfarande inte kommit hit och som en påminnelse till mig själv kanske, om hur fint och bra här är.
- Kajsa och jag pratade en dag om att " det är så synd att det inte finns ett mysigt café, där man kan sitta och liksom bara.. sitta." Där man kan dricka en latte på 3 timmar, och sen beställa en bulle för att de inte ska titta surt varje gång de går förbi. En dag möttes vi, det var en dag innan min mamma skulle komma upp och Kajsa var överlycklig. Hon hade hittat vårt cafe! Snickaregatan, tror jag det hette. det var ett gammalt garage, som var kombinerat café och med ett galleri/butik längre in i lokalen. Jag önskar jag tog fler bilder och la ned mer tid på det här för att visa, men det enda rätta är nog att gå dit. Fina muffins och enligt säkra källor också god mat. Själv hann jag bara med te innan jag skulle hämta mami på Bromma.

-Idag när jag åkte till jobbet tittade jag upp emot slottet och där stod typ 40 lastbilar och traktorer (Ja! traktorer i Stocket!) fulla med snö. Jag blev väldigt nyfiken och ville nästan hoppa av då jag såg att de inte lastade bort snö utan de la dit snö, som en bana runt hela slottet, så jag googlade : Slottssprinten! Längdåkningstjolahoppsan som avslutas runt slottet, tänk vad Stockholmare gör? Skottar all snö de kan hitta för att lägga runt slottet. Ja jag säger då de.
(Här är bild på Caféet, besök snarast! )



Lite från Stockholm såhär en Måndag, tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Erik Hagström

Känns som de där cafét är ett café "for the chosen ones" :)

Läst om de i olika tidningar och alltid tänkt att ja ska ta mig dit, men så hittar man de inte!

Var ligger de? Kan du skicka en länk på var de finns genom google-maps?

Tack!!!

2011-04-09 @ 12:55:46
Postat av: Anonym

Birgerjarls gatan/ Humlegården. Uppe på backen, enjoy!

2011-04-11 @ 21:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0